1 דקות קריאה
28 Feb
28Feb

חשוב לי להתחיל בלהגיד שיש לנו הטעייה בנוגע ללחץ. במקור לחץ הינו דבר טוב אשר בעבר עזר לנו לשרוד בטבע.  כאשר היינו חיים בטבע הלחץ היה עוזר לנו להתרכז בצורה מקסימלית,  להוציא אנרגיה מרבית למשימה לפנינו, מדגיש את כוח השרירים שלנו  ואפילו מעמם את הכאב שלנו. כיום אין לנו צורך להילחם באריה או בשכנים שמנסים לגנוב את האוכל שאגרנו.  אומנם לנו אין צורך להילחם בצורה כזו אבל המנגנון נשאר אותו מנגנון. לא עבר מספיק זמן על מנת לתת לו להתאקלם לשינויים שהתרחשו.  ללחץ יש גם צדדים טובים במידה ונידע איך להשתמש בהם בצורה מעוטה, מאוזנת ונכונה. בעקבות המנגנון של לחץ אנו יכולים להשיג המון מטרות, ייעדים ואפילו לדאוג להגשים את החלומות שלנו.  אז אתם בטח שואלים אז מה כל כך רע בלחץ אם המנגנון שלו הופך אותי באיזשהו מקום לאל-טבעי? ובכן, הבעיה נוצרת בשחיקת המנגנון.

כאשר אנו נמצאים בסיטואציות לחוצות או עמוסות לאורך זמן אנו שמים את עצמנו במקום בו המנגנון של הלחץ נאלץ לעבוד ללא הפסקה מה שיוצר מצב של חוסר איזון ואי יכולת למלא מצברים מחדש על מנת להוריד את רמת הלחץ. כאשר זה קורה אנו מגיעים לשחיקה של המנגנון ויוצרים לחץ כרוני. לחץ כרוני הינו מצב מסוכן אשר מביא את המערכת שלנו להוצאת רעלים לתוך הגוף שלנו. בעקבות רמות לחץ גבוהות הגוף מייצר כמויות גבוהות של אדרנלין מה שמוביל להופעת הורמון קורטיזול ברמה גבוהה גם על מנת לאזן.

יצירת אדרנלין וקורטיזול ברמות גבוהות אל תוך המערכת שלנו יוצרת מצב של "רעלים" בתוך המערכת מה שמשפיע על קריסת המערכת,שחיקת מנגנון הלחץ וירידה כללית בבריאות שלנו. לאורך זמן זה עלול להתבטא במחלות שונות אשר יקצרו את תוחלת החיים. בעקבות כך, לחץ אינו משחק ואינו משהו להתעלם ממנו. ישנם דרכים למתן אותו ולהתמודד איתו בצורה בריאה. למדו את הכלים והצילו את חייכם.




הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.